tiistai 18. joulukuuta 2012

Turvotus

Minulla on pallomaha. On ollut punktiosta ja siirrosta asti. Edelleen siis turvottaa!
Turvotus tuli silloin noin viikko sitten vähän vaivihkaa, enkä oikein edes ajatellut että kylläpä olen turvoksissa. Mutta nyt vaikka turvotus ei mielestäni ole lisääntynyt, ainakaan paljoa, alkaa se jo vähän ärsyttämään. Joka aamu pitää miettiä mitä päälleen laittaa töihin, että ei kirkumalla näytä kaikille, että katsokaa mun "raskausmahaa"!

Tai sitten olen onnistunut lihottamaan itselleni tämän pallon, ja tämä johtuu siitä... En ole tehnyt mitään hikiliikuntaa viimeiseen viikkoon. Ehkä pitäisi vain pikku hiljaa lähteä lenkille, että saisi nesteitä liikkeelle.

Tai sitten olen raskaana, ja turvotus on muuttunut suoraan punktioturvotuksesta raskausturvotukseksi.
Niinhän sen täytyy olla. :)

4 kommenttia:

  1. Hei, lueskelin lapsettomuusblogeja ja löysin sinun kirjoituksesi. Luin vanhoja tekstejäsi ja huomasin, että sinulla on myös vaivana PCO, vaikka olet hoikka. Meillä sama "vika", miehessä ei havaittua vikaa. Omalla kohdallani lääkäri puhuu aina geneettisestä PCO:sta erotuksena ylipainosta aiheutuvasta PCOS:stä. Olemme olleet yksityisellä hoidoissa loppukesästä lähtien, ovulaation induktiolla menty tähän asti, IVF kenties tiedossa ensi vuoden puolella ellei tästä tai seuraavasta parista kierrosta tärppää.

    Toivon teille pitkän odotuksen jälkeen plussaa testiin! Virtuaalinen tsemppihalaus myös, tiedän totisesti miten viheliäinen vaiva tuo PCO on. Erityisesti jaan ajatuksesi tekstistä, jossa kirjoitit, että olet jotenkin aina tiennyt, ettei lapsen saanti kohdallasi olisi ihan helppoa. Minulla on ollut samanlainen aavistus aina (olen sinua pari vuotta nuorempi).

    Kaunista joulun aikaa, toivotaan että molemmat saisimme iloisia uutisia ennen vuoden vaihtumista seuraavaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Kohtalotovereita siis ollaan. :)
      Tuo aavistus on tosiaa aina ollut. Liekö kyse sitten jostain kuudennesta aistista tai jostain.
      Toivottavasti teillä induktiot riittää hoidoksi, eikä tarvitse mennä IVF:ään asti!
      Ihanaa joulua, ja toivotaan tosiaan, että vielä tämän vuoden puolella molemmat juhlisimme vielä plussatulosta. :)

      Poista
  2. Minulla turvotus alkoi jo ennen punktiota. Siirtopäivänä ja sitä seuraavana päivänä turvotus oli ihan kamalaa, pelkäsin todella että päästäänkö siirtoon. Onneksi kuitenkin lääkäri päätti siirtää, vaikka munasarjoissa (ja kai vatsaontelossakin?) oli nestettä. En tiedä miten tuo turvotus vaikutti kiinnittymiseen. Hyperinriskin vuoksi meillä päädyttiin siirtämään vain yksi, vaikka suunnitelmissa oli kaksi. Yhdeksän huippuyksilöä biologi pakasti siirtopäivänä ja yhden (tämän laatu ei tiedossa) seuraavana päivänä.
    Nyt olo on ihan ok turvotuksesta huolimatta. Tosin kaapista ei oikein löydy mitään millä turvotuksen peittää, näyttää kyllä ihan alkavalta raskausmahalta. Ainoa mitä olen huomannut, että olen todella herkkis, itku tulee pienimmästäkin, mutta voi hyvinkin johtua tukilääkityksestä. Millainen olo sinulla on nyt Ariella?
    Sovitaan, että meillä se punktioturvotus muuttuu suoraan alkuraskauden turvotukseksi! :) Koska sinulla on testipäivä?
    Ihanaa joulun aikaa ja plussatuulia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Yoslene!
      Tehän saitte monta pientä pakkaseen! Minulla olo on turvotusta lukuunottamatta ollut hyvä, ei ole herkkis olo. :) Minulla testipäivä on siis 29.12., sinullakin varmaan tässä lähipäivinä. Kerro sitten miten kävi! Ja sen sähköpostin koitan taas tehdä tässä joku päivä, en tiedä miten se on ollut niin vaikeaa... :)

      Poista