keskiviikko 29. elokuuta 2012

Itkuilta

Eilen illalla, kun oltiin jo miehen kanssa sängyssä pötköttelemässä odottelemassa Nukkumattia, alkoi itku, jota olin jo vähän osannut odottaakin. Koko päivän minua oli vaivannut ja harmittanut yksi työjuttu, ja lisäksi se, kun kuulin että mies on ensi viikolla iltavuorossa, emmekä näe toisiamme koko viikolla oikeastaan ollenkaan. Vähemmästäkin sitä hormoneilla pumpattu nainen alkaa nyyhkiä

Työharmitus muutttui pian lapsettomuusharmitukseksi ja itkusta ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Aina kun mies yritti lohduttaa ja laittaa käden ympärilleni, tai vain katsoi minua silmiin, alkoi vollotus uudestaan. Jossain vaiheessa sain onneksi purettua pahaa oloa sen verran, että nukahtaminenkin onnistui lopulta ihan hyvin.

Olin ihan varma, että nyt ne kuukautiset alkaa. Minulla on ollut kesän aikana ainakin kaksi kiertoa, missä päivää ennen kuukautisten alkua olen saanut tällaisen itkukohtauksen. Sitten kun se itkeminen alkoi, itkua tietenkin yllytti tieto siitä, että koska minua nyt näin itkettää, alkaa kuukautiset huomenna. Mutta kun ei ole vielä alkanut! Nyt on dpo 15. Vähän aikaa jo toiveajattelin, että olisinkohan sittenkin raskaana, kun ei vielä ole tätiä kuulunut. Tarkistin sitten kalenterista, ja yleensä kuukautiset minulla alkaakin vasta dpo 16, eli huomenna. Olisi voinut alkaa jo tänään, kun olin siihen jo niin henkisesti valmistautunut.

kuva täältä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti